Ga naar de primaire navigatie Ga naar inhoud Ga naar voettekst

FAQ

Kleding en schoeisel

Voorzie steeds warme kleding eventueel een winddicht jasje, bij voorkeur lage schoenen met zachte nette zolen. Een pet of zonnehoed, zonnecrème en zonnebril zijn geen overbodige luxe.

Hoeveel passagiers kunnen meevaren?

Maximum 12 passagiers. De regelgeving hierover is zeer streng.

Hoe kan ik betalen?

Betalen is mogelijk via overschrijving, Bancontact of Payconiq.

Hoe lang van tevoren moet ik reserveren?

Het kan zelfs tot op de dag zelf, indien er nog plaats is natuurlijk.
Zie Reserveren.

Kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

Wijzigen in onderling overleg kan, boekingen zijn niet terugbetaalbaar maar blijven geldig voor een andere datum.
Indien de weersomstandigheden het uitvaren niet toelaten betalen we u het reeds betaalde bedrag terug of we kijken met u voor een nieuwe datum.

Hoe reserveer ik een vaart met één van de Water-taxi’s?

U kan online boeken via onze website.
U kan ons een e-mail sturen met uw vraag of u kan ook telefonisch contact opnemen.
De Watertaxi Centrale is bereikbaar op +32 (0) 470 05 85 37
Zie offerte.

Kunnen personen die moeilijk te been zijn, met een visuele handicap of met een beperking meevaren?

Allen welkom aan boord! Wij hebben speciale aandacht voor ouderen, rolstoelgebruikers, blinden en slechtzienden en mensen met een handicap.

Kan er een rolstoel in de taxi mee?

Onze Water-taxi’s zijn toegankelijk voor inklapbare rolstoelen, gelieve dit te vermelden bij reservatie.

Mogen er huisdieren mee aan boord?

Nee. Wij kunnen u helpen een tijdelijk verzorger te vinden.

Hoe verloopt een tocht?

Voor uw zeetocht komt u eerst even langs in ons kantoor te Blankenberge. Wenduinse Steenweg 10, dit is dezelfde straat van de legendarische Oesterput.

Voor de afvaart krijgt u een kennismaking met onze boot en een korte briefing met veiligheidsinstructies.

Bij de tochten naar de windmolenparken, Zeebrugge Wereldhaven en andere langere tochten geven wij u vooraf een interessante toelichting in ons kantoor.

Wil u vertrekken vanuit een andere haven gelieve contact op te nemen.

Wat bij slecht, gevaarlijk weer?

WEERGARANTIE: Als het weer een bepaalde tocht echt onmogelijk maakt, wordt in onderling overleg een nieuwe datum en uur vastgelegd of indien gewenst, betalen we u het voorschot terug.

Wat bij onvoldoende inschrijvingen?

De organisator, Watertaxi, behoudt zich het recht voor om de geplande zeetrip te annuleren indien er onvoldoende inschrijvingen zijn, minimaal 9 passagiers. In geval van annulering zal de organisator alle deelnemers hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen en eventuele betaalde bedragen volledig terugbetalen, tenzij de klant opteert voor een andere datum of voucher. De organisator kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade of kosten die voortvloeien uit de annulering van zeetrip.

Drankjes aan boord

Wij verkopen geen drankjes. Water en frisdrankjes zijn gratis bij onze langere zeetochten. Bij de langere vaarten (min. 90 minuten) schenken wij u graag een feestelijk drankje op het einde van de zeetocht.

Kunnen we meevaren om te zwemmen, te vissen of te duiken?

Zwemmen is te gevaarlijk in de Noordzee (zeer sterke stromingen), duiksessies zijn niet mogelijk, voor vissers hebben we enkele formules.